Stap 1
Zorg voor het
volgende: 2 x 1100mm ronde buis van Ø 50mm, 4 lasbochten van
90° Ø 50mm, 4 ronde plaatjes van Ø 50mm, 4 x 200 mm
rechthoekige buis van 15x20mm (dit past precies in de
originele krikpunten van de wagen), 4 bouten + moeren van
8mm. De maten op de schets zijn in mm en zijn allen
buitenmaten.

Stap 2
Las de
lasbochten aan de buis en de ronde plaatjes op de uiteinden
van de lasbochten. 'Speet' (niet aflassen, anders
trekt de boel scheef) nu de stukken van 200mm aan de buis.
(zie schets)
Stap 3
Koppel de
batterij en de alternator af. Bij een injectie maak je oojk
de stekker van de ECU los. Die zit achter het linkse
voetenpaneel. Je moet de ECU losvijzen, anders krijg je de
stekker er niet af.
Stap 4
Schuif de
side-bar nu in de krikpunten van de wagen. Boor met een boor
van 9mm los door de krikpunten en de bevestigingen van de
side-bar. Zet vast met bouten van 8mm.

Stap 5
Las nu de
bevestigingspunten van de side-bar stevig vast en laat
afkoelen.

Stap 6
Alles is nu
afgekoeld en kan niet meer scheeftrekken. Demonteer de
side-bar. Schuur of slijp de lasnaden proper. Maak alles
goed schoon en lak de side-bar in de gewenste kleur. ( De
mijne zijn gelakt met poedercoating, dat is veel sterker dan
gewone lak)
Stap 7
Monteren en
klaar!

|